joi, 25 septembrie 2008

Campanie pro Germania!

Salutare dragilor,
(postarea prezenta este mai mult un impuls)

De cand am ajuns in Germania, cele mai multe discutii care au avut loc in diferite contexte si la care am asistat s-au concentrat asupra diferentelor dintre Romania si Germania, concluzi fiind mereu aceasi "multi ani de educatie ne mai trebe noua pana ii ajungem pe nemti, multe reforme in sanatate, invatamant mai ales in politica pentru a putea fi considerati intradevar tara europeana."

Mama e fasinata de forma locuintelor nu mai inalte de 4 etaje care dau senzatia de spatiu si este inca surprinsa de cratenia care persista si amabilitatea oricarui functionar, tata pe de alta parte oricum era un "fan" al culturii germane cu tot ce uprinde ea insa acum e hipnotizat de numeroasele autostrazi ce au o baza solida "astfel incat nu carpim la ele in fiecare an", si nu ezita sa batjocureze existenta celor 2 autostrazi din romania. (si nici alea)

Recunosc ca prima data cand am vizitat Germania eram prea mica ca sa pun pret pe aceste lucruri, apoi nu le mai bagam in seama pentru ca diferenta mi se parea mult prea mare iar discutie pe acest subiect inutila chiar hilara, acum insa expusa la atatea discutii am inceput sa descopar tot mai multe discrepante, si mai ales sa admir incercarile acestui stat de a schimba continuu credintele si perspectivele oamenilor. Pare enervant la inceput sa sortezi gunoiul (plastic/sticla/mancare), este aproape o afacere sa reciclezi peturile (ptr 4 peturi primesti 1 euro), e inadmisibil sa fumezi in locuri publice, decisiv daca treci liniile ferate (amenda este in valoare de 80 euro). Toate aceste legi au necesitat timp pentru adaptarea populatiei cu ele, in mod sigur au starnit si neintelegeri insa in cele din urma au fost acceptate.

Mai jos am postat un clip, eu zic ca "atinge", asupra mea cel putin a avut un impact semnificativ, este un spot publicitar utilizat in germania in cadrul campaniei de prevenire a accidentelor, lucru de admirat pentru ca oricum aici sunt foarte putin accidente si totusi statul isi pune capul la contributie pentru lucruri ce probabil noi le-am cataloga ca fiind inutile. Vizionare constructiva!

Niciun comentariu: